15-04-11

Cielle

In de voetsporen van de GIDS VOOR MARCOURT EN OMGEVING http://www.facebook.com/gidsvoormarcourtenomgeving trokken we van Marcourt naar Cielle en terug,een tocht door de prachtige omgeving onder het wakende oog van Saint Thibaut.

Vertrekken doen we op de brug van Marcourt (Rendeux) in de richting van het dorp

Hou rekening met een redelijk klim en vergeet niet even te genieten van het kleine maar mooie dorpje en de omgeving

P7240035.JPGeens boven gekomen hou je bij de splitsing rechts(richting marcouray) aan en voorbij dit aandenken 40-45, ga je wat verder opnieuw naar rechts,de weg op.

alweer een beetje klimwerk ,maar als je er even stilstaat , krijg je een overzicht van de ganse omgeving.

Het geeft ook de tijd om weer op adem te komen zodat je de rest van de tocht op een aangename manier kunt verder zetten

afgezien van  het klimwerk is er meestal wel sprake van goed begaanbare wegen.

met een kinderwagen of rolstoel is deze wandeling echter niet te doen, want op de terugweg moet er ook over zanderige wegen geklommen worden en dat is zeker niet met een rolstoel uitvoerbaar.

In de verte zie je de kapel afgetekend als een witte stip.Ondertussen hebben we het zwaartste klimmen achter de rug ,al blijven we toch langzaam hogerop gaan .

We blijven de weg volgen tot we aan een kiezelweg de wandelroute richting hoogspanninglijn volgen

P7240038.JPGaan het einde van de kiezelweg slaan we niet naar rechts af,maar volgen de wegwijzer van

Cielle en La Roche.Deze weg verlaat meteen ook de aangeduide wandelroute en is dus verder niet aangegeven.

Deze weg volg je gedurende een 20 tal minuten en zal je tot in Cielle brengen

Ook hier weer die bekende witte stip die ons blijft achtervolgen.

en zo komen we aan de eindbestemming ,een klein dorpje met enkele huizen een kerk en geloof het of niet ,twee cafetjes met terrasjes.

Na het lessen van de dorst is het dan tijd om rechtsomkeer te maken en terug richting Marcourt te gaan.

Hiervoor maken we net buiten Cielle gebruik van een wandelpad links naast de weg

P4110437.JPG net voorbij het zwarte hek ga je afdalen,om wat verder links de weg naar boven te volgen .Je kan ook rechtdoor naar boven ,maar dan moet je echt wel goed kunnen klimmen (kruipen).

Eens boven gekomen aan de asfaltweg gaan we linksaf richting Jupille ,naar het bungalowpark la Boverie

Ook hier genieten we wederom van de prachtige streek

Eens beneden volgen we de weg tot aan de brug ,die we oversteken om wat verder richting hotton de weg te vervolgen.

met nog een laatste zicht vanaf de brug besluiten we dit verslag .Na een 30 tal minuten de weg richting Hotton te volgen kom je weer in Marcourt aan en blik je terug op een mooie wandeling.

We verwijzen graag nog eens terug naar de gids waar je nog veel nuttige informatie vind over deze omgeving http://www.facebook.com/gidsvoormarcourtenomgeving

Prettige wandeling

Erik en Marina

11:49 Gepost door Erik en Marina | Permalink | Commentaren (2) |  Facebook |

Dag Erik & Marina...
Bedankt voor het bezoek aan mijn natuurblog.
Je krijgt iets terug om eens te bekijken,en ik denk dat je
het prettig zal vinden...
Verder groetjes uit Wallonie...
Van Guido...natuurmanjak...

Gepost door: natuurmanjak | 18-04-11

Gids voor Marcourt en omgeving dankt de bezoekers van Ardennengenot voor hun talrijke bezoeken aan de Facebookpagina Gids voor Marcourt en omgeving.Bijzondere dank aan Erik en Marina voor het voorstellen van de Gids aan de massale bezoekers van deze website.Ons gezamelijk doel blijft de mooiste plekjes in de wijde Ardennen tot bij u te brengen wat mischien dan ook mooie tot nog toe voor u ongekende vakantietips kan opleveren.Alvast nog veel plezier toegewenst,