16-09-13

Manhay -nr 23 Derieux

We bevinden ons wederom in de omgeving van Manhay (zie alfabetisch lijst) en steeds weet deze plaats ons te verbazen door zijn prachtige en natuurrijke omgeving .De start bevindt zich aan de N30 op het kruispunt ter hoogte van de Vieux Chemin de la Vaux .Je kan gewoon niet voorbij rijden want op het kruispunt zie je een enorme hoop boomstammen (julie2013)en op de hoek aan de overkant een benzinestation.

P7201003.JPGOp het bord aan het vertrek kan je de route even bekijken maar we raden toch de wandelkaart "Erezée-Manhay"aan zodat je zeker bent van de juiste weg.Volg de rode ruit langsheen een traject van om en bij de 10 kilometer op redelijk goed begaanbare wegen met niet al te grote moeilijkheidsgraad.

Zoals vermeld gaat het eerste stuk langs de vieux chemin de la vaux (foto bovenaan) en wat verder voorbij 'Rue du Tronleu' ga je naar rechts

P7200989.JPGDit is zowat het laatste stukje asfaltweg en verlaat je de bewoonde wereld

Prachtige verzichten ,stukken bos en open vlakte zijn zowat de samenstelling van deze wandeltocht die je ook volop laat genieten van de rust en de zuivere lucht  .

Even verder zal wandeling 22 samen de tocht verder zetten doorheen het bosrijke pad  en stappen samen terug richting  de N 30 waar de twee terug uit elkaar zullen gaan   want nr. 22 gaat verder door langs de weg

Onze tocht gaat naar rechts lang de baan verder die we best oversteken want een beetje verder moet je toch links aanhouden en ook voor de veiligheid is dat langs deze toch wel drukke baan de beste optie.

Dan begin je aan de afdaling die je langsheen de boomkwekerij naar het dorpje Vaux- Chavanne zal loodsen  wat meteen ook het laagste punt is.

Nog steeds goede wegen en alles netjes aangegeven wat dit zeker tot een geslaagde uitstap maakt.

even uitrusten op het bruggetje

Even nog een kapelleke (nee geen café) op de gevoelige plaat zetten en dan beginnen we aan de langzame klim die je een klein halfuurtje later terug bij de wagen zal brengen.

Al bij al een mooie wandeling die je enkele uurtjes laat genieten van een gevarieerde omgeving zonder al te veel inspanning .