26-10-17

Hodister les pins siamois

les pins siamois nr. 9  op nieuwe kaart  nr 25

Een vertrouwde omgeving In de buurt van Rendeux  gelegen vlak boven Saint Thibaut .Deze plaats is het snelst te bereiken via de N4, afrit La Roche en dan afslag Hodister. In het dorp vind je in de buurt van de kerk de startplaats en de mogelijkheid de wagen te parkeren.

De wandeling is aangeduid door een gele rechthoek en loopt 9 km.langs verharde en onverharde wegen met behoorlijk wat hoogteverschil met lange afdaling en sterke klim op de terugweg . Je kan deze wandeltocht korter maken(ong. 4 km.) waardoor je het lange klimtraject langs de baan kan overslaan.

Vanaf de kerk ga je terug een stukje richting Marche via de Rue Saint Brice

IMG_1328.JPGWat verder in de straat sla je links af en volg de weg die naast de zagerij loopt . Normaal zal je op elk punt of hoek wel een wijzer met gele rechthoek zien hangen

Daarna gaat de afdaling je door een bosrijk gebied brengen met her en der mooie verzichtpunten. Ook hier geniet je van de rust en de prachtige omgeving.

Deels bosrijk gebied met goed begaanbare brede wegen maar niet geschikt voor kinderwagens of rolstoelen .Als je de volledig wandeling wil afmaken mag je deze wel omschrijven als vermoeiend en is dus meer geschikt voor de ervaren stappers.

Voor de afdaling kan je nog net voor de zitbank links afslaan en zo terug naar het dorp gaan.

Wie verder gaat zal tussen de velden afdalen richting Warizy

De terugweg is klimmen tot je opnieuw Hodister bereikt via deze weg van Warizy en kom je langs deze opstelling van de plaatselijke kunstenaar .

Al bij al een mooie ,rustige wandeling tot na de afdaling want op de baan terug moet je wel rekening houden met niet alleen de klim maar ook de auto's die soms wel voorbij vliegen .Niet geschikt voor wie moeilijk kan stappen tenzij je de wandeling inkort en de afdaling weglaat .Wie de tocht een extraatje wil geven zal op de terugweg de bewijzering naar Saint -Thybaut zeker niet voorbij gaan en enkele kilometertjes extra brengt je op deze unieke plek met prachtige uitzicht .

Zicht vanaf de kapel

Alvast veel wandelplezier en graag tot de volgende keer